Keks wytrawny - roquefort, gruszka i orzech włoski.

Keks wytrawny to danie kompletne. Nic do niego nie potrzeba. Możemy jeść go na śniadanie, na kolację lub jako przystawkę do obiadu. Przepis z inspiracji Ilony Chovancov'ej nieznacznie tylko pozmieniałam i dostosowałam proporcje do swoich foremek. Połączenie wyrazistego sera jakim jest roquefort, orzechów włoskich i gruszki to klasyka doskonała. Polecam :)


Keks wytrawny



proporcje na klasyczną keksówkę (ok. 25 cm x 11-12 cm)
I
200 g sera roquefort'a
90 g orzechów włoskich, grubo posiekanych
250 g gruszek twardych
II
5 dużych jaj
130 ml mleka
4,5 łyżki oleju z orzechów 
4 łyżki oleju rzepakowego
III
280 g mąki 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150 g startego na drobnej tarce sera gruyère
1 płaska łyżeczka soli
świeżo starty pieprz

Wymieszać w dużym naczyniu składniki z grupy III. W osobnym składniki z grupy II, które powinniśmy połączyć w jednolitą masę przy pomocy np. trzepaczki rózgowej. Masę dodać do składników sypkich. Wymieszać dokładnie razem. Na koniec do masy dodać składniki z grupy I -  poruszony roquefort, orzechy oraz obraną i pokroją w kostki gruszkę (kostki  o boku ok. 1 cm). Wymieszać i wylać do wyłożonej papierem do pieczenia foremki. Piec 1 godzinę w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku. Po upieczeniu wyjąć keks z foremki i wystudzić na kratce. 

1 komentarz:

  1. Ooo takiego keksa to ja nie znałam , nie jadła i nie robiłam

    Zdrowych i spokojnych Świat Wielkanocnych Małgosiu

    OdpowiedzUsuń