Wrześniowa lista wypieków na zakwasie i na drożdżach

Zaczął się październik i czas na posumowanie wrześniowych wypieków. Dziękuję Wisle za zaufanie i oddanie jej pomysłu na miesiąc w moje ręce. Zawsze zdawałam sobie sprawę, że to dużo pracy, ale dopiero kiedy sama zetknęłam się z wykonaniem listy, odczułam jakie przede mną stanęło zadanie :)
Zaproponowałam, żeby lista wrześniowa była międzynarodowa. Sporządziłam również słowniczek wypieków na zakwasie i na drożdżach z różnych państw. Dzięki niektórym z Was powiększył  się,  za co serdecznie dziękuję :) Zachęcam do korzystania z niego i dalszego rozwijania. Wystarczy napisać kolejne propozycje w komentarzach pod postem tu.
Na wrześniowej liście znalazły się typowe wypieki dla 12 państw, znajdziecie na nie ponad trzydzieści przepisów. Poza tym mnóstwo różnorodnych wypieków, które umieściłam pod nazwami - uniwersum. Dziękuję Wszystkim bardzo serdecznie za udział i zachęcam do poznania i korzystania z  różnorodności wypieków, wszak to w różnorodności tkwi piękno tego świata :)
Cały zbiór wypieków z różnych miesięcy u Wisly na blogu ZAPACH CHLEBA.

Wrzesień 2014
KLIK



WYPIEKI NA ZAKWASIE :
FRANCJA:

Kanapka z jabłkiem.

  

LITWA:





 POLSKA:

 



SZWAJCARIA :



USA:





WŁOCHY:






POZOSTAŁE:






 Chleb wieloziarnisty Hamelmana

 

 

 

 





Chlebek oliwkowy

na kanapki


chleb cebulowy
SM0_0920



WYPIEKI NA DROŻDŻACH



FRANCJA:



 




GRECJA:

2014-09-039


HOLANDIA:
 


NIEMCY:



POLSKA:

P1020873

P1020961

Chleb pomorski.



TURCJA:

Fotor0417181858


USA:




WIELKA BRYTANIA:





WŁOCHY:







DSC_6185 / pear and rosemary focaccia



POZOSTAŁE:







 






 


dyniowe brioszki
Chleb dyniowy na drożdżach



INNE WYPIEKI PRZYGOTOWANE BEZ DROŻDŻY I ZAKWASU
MEKSYK




22 komentarze:

  1. Małgosiu,pieknie, przejrzyście i miedzynarodowo. Bardzo podoba mi sie Twoja lista. Zapraszam w nowym roku do poprowadzenia kolejnej listy. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Wiselko :) pozdrawiam również i dziękuję za zaufanie :)

      Usuń
  2. Ależ smakowita ta lista!
    Zatęskniłam za chlebem.Własnoręcznie robionym,pachnącym domem...
    Miałam okazję jeść różnego rodzaju pieczywa i wypieki w wielu krajach.
    Najbardziej w pamięci utkwił mi irański chleb,którego smaku nie zapomnę...
    Dziękuję za ten międzynarodowy przegląd.
    Pozdrawiam gorąco-)
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko-a co to był za chleb ? Może znajdziesz jakieś foto, albo odpowiednik jego w internecie, chętnie upiekę, przepis zawsze jakiś się znajdzie...nawet po persku :) dzięki za odwiedziny

      Usuń
  3. Małgosiu, świetnie przygotowana lista. Dla mnie jest tam mnóstwo inspiracji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zuziu :) pozdrawiam i namawiam na zgłoszenie się do Wisly :)

      Usuń
  4. Malgosiu, przepraszam za gapiostwo!!! Na blogu dopisalam linka do listy, ale zupelnie zapomnialam przeslac Ci wpisu, przepraszam... :(
    (wszystko przez te wojaze ;))
    Jesli jeszcze nie jest za pozno, to bardzo prosze o dopisanie normandzkiego chleba z jablkami (na zaczynie drozdzowym) - http://www.beawkuchni.com/2014/09/normandzki-chleb-jablkowy.html

    A wrzesniowa lista wielce imponujaca! Milo, ze sie nia zaopiekowalas :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beo-już jest :) Dziękuję za dołączenie do listy, pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiku, brakuje tu Ciebie :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Jak zawsze pysznie i mnóstwo inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, dziękuję za Twój udział w liście :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Nie mogę zaglądać do tych podsumowań, bo później nie wiem na co mam ochotę,
    a wszystkich tych wspaniałych wypieków przecież nie upiekę,
    chociaż... można by się było pokusić o taki chlebowy maraton:)
    Idę zrobić sobie kanapkę... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo-zapraszam kiedy będziesz potrzebować inspiracji ...też idę zrobić kanapkę ;D pozdrowienia

      Usuń
  8. Bardzo inspirująca lista wypieków! Co jeden to smaczniejszy! Wspaniała robota Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! - jestem pod naprawde duzym wrazeniem:) Tyle smakowitosci na raz:)
    Pozdrawiam serdecznie
    Grazyna

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie tylko wrześniowa lista, u Wisly co miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń